Producătorul de prăjituri Senneville, business antreprenorial lansat în Timişoara, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 5,1 milioane de euro, în creştere cu 38% faţă de nivelul din 2023, potrivit unui comunicat emis reacţiei. Creşterea business-ului de anul trecut a fost generată în principal de extinderea companiei Senneville în reţelele de magazine la nivel naţional.
Compania Senneville a investit peste 2 milioane de euro în business în ultimii trei ani şi are în prezent 70 de angajaţi. În evoluţia companiei din 2024 s-a remarcat sedimentarea relaţiilor comerciale cu partenerii din retail alături de care Senneville a diversificat gama de produse prezente la raft. De altfel, divizia de retail a companiei Senneville, spre care s-au îndreptat eforturile de dezvoltare pe parcursul anului trecut, a înregistrat o creştere cu 70% a cifrei de afaceri comparativ cu 2023, la 4,3 milioane de euro.
"Principala direcţie de dezvoltare a companiei Senneville a fost în 2024 bazată pe strategia de consolidare a parteneriatelor din retail. Mizăm în continuare pe extinderea relaţiilor comerciale cu segmentele B2B naţionale şi internaţionale, iar anul acesta vom anunţa investiţii noi în două fabrici: o unitate producţie pentru produse refrigerate, cu produse ambalate în atmosferă controlată şi a doua fabrică specializată în produse congelate, cu produse diverse, de la felii individuale la torturi şi clătite. Avem astfel o viziune completă să devenim un producător exemplar pe piaţa locală şi internaţională", a declarat David Alb, CEO Senneville.
Pe partea de IKA, producătorul de prăjituri Senneville lucrează în prezent cu 5 parteneri, Kaufland, Profi, Mega Image, Auchan şi Carrefour, şi intenţionează să se dezvolte, de asemenea, cu brandurile Arca, Senneville şi Arca Natural în 3 noi reţele de magazine la nivel naţional în 2025.
Compania Senneville s-a finanţat diversificat în ultimii ani, în primul rând, din surse proprii şi, ca strategie de creştere a mizat pe reinvestirea profitului. Apoi, în faza de dezvoltare a companiei, Senneville a început în 2024 să se finanţeze şi prin fonduri europene, credite bancare şi managementul companiei ia în calcul pe viitor şi alte opţiuni de investiţii.
Senneville a lansat anul acesta 15 deserturi noi ca urmare a creşterii cererii pentru acest tip de produse şi va continua să introducă noi produse în piaţă în ritm constant pe parcursul anului 2025.
"Lansăm în piaţă produse care sunt cerute de clienţi şi parteneri, acesta fiind cel mai important criteriu. Lucrăm intern la dezvoltarea lor şi le perfecţionăm alături de clienţii noştri, ca urmare a feedback-ului primit. Analizăm constant vânzările înregistrate de anumite produse şi ce nu performează este scos din gamă şi înlocuit cu variante îmbunătăţite sau chiar cu alte produse", mai spune David Alb.
Consumatorul român clasic este dornic să consume produse tradiţionale, în primul rând, produse de tipul savarină, amandină, ecler cu frişcă, pe care le găseşte în lanţurile de magazine partenere, sub brandul Arca.
De asemenea, o tipologie de client importantă este aceea care doreşte să încerce ceva nou, cum ar fi savarina cu fistic sau un mousse cu zmeură, şi atunci alege Senneville. Consumatorii atenţi la ce consumă aleg Arca Natural, produse sugar free, vegane şi chiar produse proteice.
Compania Senneville a promovat pe parcursul anului 2024 şi la nivel internaţional brandurile Arca, deserturi tradiţionale româneşti, Senneville (cu inovaţia de ecler Dubai), şi Arca Natural, deserturi sănătoase, vegane, proteice, low sugar, şi vizează extinderea parteneriatelor globale cu distribuitori si retaileri internaţionali.
Opinia Cititorului